Amsterdams hotel springt in op behoefte GenZ-personeel

Amsterdams hotel springt in op behoefte GenZ-personeel

Generatie Z, ook wel GenZ, wil op werk ontwikkeld en gestimuleerd worden, zodat zij meer verbinding voelen en langer voor dat bedrijf willen werken. DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station geeft haar medewerkers daarom masterclasses ter verrijking van de persoonlijke ontwikkeling. Dit initiatief is een directe reactie op het recente tevredenheidsonderzoek onder het personeelsbestand: 85 procent is positief over het feit dat de werkgever hen aanmoedigt om zich te ontwikkelen onder werktijd.

Zodra GenZ de arbeidsmarkt betreedt, vallen werkgevers die opleidingsmogelijkheden hebben eerder op. Het hotel biedt een breed scala aan masterclasses, waaronder koffiebereiding, LinkedIn-optimalisatie, social media-beheer en excelgebruik. Werkgevers die het enthousiasme voor leren omarmen door mogelijkheden aan te bieden voor praktijkgericht leren, zijn dan ook succesvoller in het aantrekken en behouden van jong talent. Dat bleek eerder al uit onderzoek gepubliceerd op Forbes*. 

Lichtend voorbeeld 

Lucia Cinque werkt op de marketingafdeling van het hotel en is één van de werknemers die deelneemt aan deze masterclasses. Ze is onderdeel van GenZ en daarmee een lichtend voorbeeld van haar generatie bij Hilton. Cinque komt uit Italië, heeft werkervaring opgedaan in een Italiaans Hilton hotel en woont nu in Amsterdam. “Als Italiaan koester ik vanzelfsprekend een liefde voor koffie. Tijdens de koffiebereidingworkshop ontdekte ik talloze soorten en smaken waardoor mijn interesse werd aangewakkerd. Vol enthousiasme deelde ik dan ook mijn ervaringen met familie en vrienden.” Haar deelname aan de masterclasses illustreert niet alleen het internationale karakter van het programma, maar benadrukt ook hoe deze initiatieven bijdragen aan de persoonlijke groei van individuele medewerkers. 

Toewijding

Floris Licht, general manager van DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station: “Wij streven ernaar een omgeving te creëren waar medewerkers niet alleen worden aangemoedigd om hun professionele grenzen te verleggen, maar ook om zich persoonlijk te ontwikkelen en zich verbonden te voelen met DoubleTree als werkgever. Door voortdurend te investeren in een uitgebreid aanbod van masterclasses, hopen we te blijven in kunnen spelen op de behoefte van een groot deel van ons personeel.”

Impact op medewerkerstevredenheid merkbaar

De impact op de medewerkerstevredenheid door het aanbieden van de masterclasses is merkbaar. 85 procent van het personeel van het hotel is positief over het feit dat de werkgever hen aanmoedigt om zich te ontwikkelen onder werktijd met masterclasses. Dat is een stijging van 18 procent ten opzichte van vorig jaar. De medewerkerstevredenheid van het hotel is mede door het aanbod van de masterclasses gestegen van 75 procent naar 83 procent.

*Training Generation Z 

Blijf op de hoogte!

Twee keer per week het actuele en relevante hotelnieuws in uw mailbox? Registreer hier voor onze gratis digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.