28 oktober 2021, Amsterdam – vandaag lanceert Snapchat in samenwerking met McDonald’s en het Ronald McDonald Kinderfonds de McNificent Lens als onderdeel van de McNificents campagne.
In 2019 maakten de McNificents voor het eerst hun opwachting en dit jaar worden er nieuwe superhelden geïntroduceerd. Vijf kinderen, die op jonge leeftijd langdurig of vaak in het ziekenhuis hebben doorgebracht, staan model voor de nieuwe generatie McNificents. De campagne vraagt aandacht en donaties voor de Ronald McDonald Huizen, Huiskamers en vakantiehuizen. Dit zijn plekken met een huiselijke sfeer waar ouders dichtbij hun zieke of zorgintensieve kind kunnen zijn. En dat geeft kinderen superkracht!
De McNificent Lens, geproduceerd door social-first marketing agency GoSpooky, stelt Snapchatters in staat om zichzelf te transformeren in één van de superhelden. Door één van de vijf maskers te selecteren, kunnen Snapchatters zichzelf, met behulp van Snap’s bodytracking technologie, een superheldenlook voor het hele lichaam aanmeten.
De Lens is onderdeel van de fondsenwervende sociale activatie rondom de McNificents campagne waarbij McDonalds iedereen met de #Geefsuperkracht-challenge uitdaagt zijn of haar superkrachten te delen. Elke McNificent heeft zijn eigen unieke superkrachten en dankzij de koppeling til & doneer, waarbij de Snapchatter een voorwerp optilt, kunnen Snapchatters niet alleen hun superkrachten tonen maar ook op een gemakkelijke wijze hun steentje bijdragen aan de McNificent campagne.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.